5 Denkfouten van startende ondernemers

Online Ondernemen

5 Denkfouten van (beginnende) ondernemers

Ondernemers die net zijn begonnen, hebben in de meeste gevallen een ondernemersplan over hun onderneming geschreven. Ze vergeten vaak om naar hun algemene presentatie te kijken. In deze blog benoem ik de 5 meest voorkomende denkfouten bij startende ondernemers.


 Video: Presentatietips

5 Tips

1. Presenteren op netwerkbijeenkomsten

Ondernemers denken dat ze niet hoeven te presenteren op bijvoorbeeld netwerkbijeenkomsten. Je verliest hierdoor potentiële nieuwe klanten, naamsbekendheid, samenwerkingsmogelijkheden, vergroten van je eigen netwerk en ga zo maar door!

 

2. Zichtbaarheid op Social Media

Ondernemers vinden het raar om zichzelf te laten zien op bijvoorbeeld Facebook of Instagram. Door jouw foto te gebruiken, krijgt de klant een veel beter beeld van de persoon achter het bedrijf. Je wordt hierdoor toegankelijker voor de klant, aangezien een foto meer vertrouwen geeft. 

3. Probleem -> Oplossing

Ondernemers hebben de juiste oplossingen voor haar klanten. Het is daarom belangrijk dat jij de problemen van jouw doelgroep duidelijk en bondig kan formuleren. Het beste is dat ze zichzelf helemaal herkennen in jouw doelgroep. Ze komen dan vanzelf met de oplossing naar jou toe.

Interactie voorbereidenMartiena de Graaf

Wil je nog meer tips voor het geven van je presentatie? Download dan het gratis boek met 25 presentatietips.

4. Product

Ondernemers plaatsen op de website of op Social Media hele saaie foto’s van hun producten. Klanten krijgen hierdoor ook niet de behoefte om jou product of dienst af te nemen. Zorg dat je product op valt en dit kun je doen door met de achtergrond van de foto te spelen. Ga gewoon wat dingen testen en verras de klant met de foto.

 

5. Interactie

Ondernemers maken te weinig interactie met de toekomstige klanten. Stel ze eens een vraag, geef eens een blog of tip weg. Wat ook helpt om meer interactie te krijgen is het geven van een Webinar. Door meer interactie te gebruiken, maak je de brug tussen jou en de klant kleiner. Je gaat verbinding krijgen. 

Ondernemers durven, in de meeste gevallen, vaak niet buiten de lijntjes te kleuren of ‘out of the box’ te denken. Hierdoor kan de kans bestaan dat je nieuwe klanten laat liggen. Doe hier je voordeel mee en verander het vandaag nog. Heb jij hulp nodig om deze verandering te maken? Neem gerust vrijblijvend contact met mij op en ik help je zeer graag verder.

 

Ben je ook benieuwd naar jouw eigen presentatievaardigheden en hoe je deze het beste kunt inzetten voor je eigen bedrijf? Dan nodig ik je heel graag uit om eens kennis met mij te komen maken tijdens mijn training: Ontdek jouw presentatievaardigheden.
Meer informatie of je meteen aanmelden kan hier >>>

 

 

Welke vind jij het belangrijkste?

Succes en vooral veel plezier.

 

 

Doe jouw volgers (en mij) een groot plezier en deel dit artikel met je netwerk. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *