Bezoekers op een beurs

De diverse bezoekers op een beurs

 

Elke beurs is een nieuwe kans om naamsbekendheid op te bouwen, nieuwe klanten te werven of de doel die jullie hebben bedacht voor de beurs. In deze blog ga ik een aantal scenario’s aan je voorleggen die wel eens plaatsvinden op een beurs.

 

 

Er wachten bezoekers...

 

1. Nieuwsgierige bezoekers
Mensen in het algemeen zijn volgers. Het kan zo maar zijn dat bezoekers nieuwsgierig zijn in je product, zonder dat ze hem ook zelf willen kopen. Ze staan meer uit nieuwsgierigheid bij de stand, voor bijvoorbeeld kortingen of gratis cadeaus.

 

2. Geïnteresseerd met een twijfel
Deze bezoekers lopen door en komen later vanzelf terug, wanneer het rustiger aan jullie stand is. Zij willen ook een persoonlijk gesprek met jullie.

 

3. De echte geïnteresseerde bezoeker
Deze bezoekers blijven staan bij de stand of in de buurt hiervan. Zij blijven staan, totdat je klaar bent met een andere bezoeker. Dit zijn de trouwe bezoekers die je ook vaak als klant wil.

 

Tips voor de drie groepen

 

Groep 1: Nieuwsgierige bezoekers
- Ook al zijn ze alleen maar nieuwsgierig, ze zijn ook je potentiële klanten.

- Wanneer er meerdere staan bij je beursstand, mag je ook in een groepsvorm de presentatie geven over jouw product.

Martiena de Graaf

Groep 2: Geïnteresseerd met twijfel

- Wees niet te opdringerig naar ze. Laat ze heerlijk rond kijken. Ze komen vanzelf naar je toe als ze vragen voor je hebben.

- Toon pure interesse in de persoon. Zo kun jij laten zien dat je ze begrijpt en dat je ze eventueel verder kan helpen.

 

Groep 3: De echte geïnteresseerde bezoeker

- Rond altijd eerst het gesprek af met de bezoeker. Hou het persoonlijk en ga niet achter de massa jagen.

- Blijf oogcontact houden met de bezoeker waarmee je een gesprek hebt. Voelt zij namelijk jouw stress, omdat je alle bezoekers te woord wil staan, dan is de persoonlijke tint eraf. Zou toch jammer zijn dat zij nu nog afhaakt.

 

Deze drie groepen hoor je naast een beurs ook op allerlei andere plekken te vinden. Jij als persoon zit ook standaard in één van de drie. Het is als beursstrandhouder alleen maar belangrijk om te weten dat deze groepen er zijn en wat je ermee wil gaan doen.

 

 

 

 

Nog een blog lezen?

 

 

 

10 Waardevolle tips

voor het maken van je presentatie

Download gratis het E-Book

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *