De bezoekers bij jouw beursstand

De diverse bezoekers op een beurs

Elke beurs is een nieuwe kans om naamsbekendheid op te bouwen, nieuwe klanten te werven of de doel die jullie hebben bedacht voor de beurs. Vandaar dat het goed is voor je bedrijf om ook eens deel te nemen aan een beurs. 

 

Als jij met je bedrijf op een beurs staat dan kom je in verschillende scenario's terecht die je wellicht niet door hebt. Vandaar dat ik een aantal scenario’s in dit artikel aan je voorleggen.

Er wachten bezoekers...

1. Nieuwsgierige bezoekers

Mensen in het algemeen zijn volgers. Het kan zo maar zijn dat bezoekers nieuwsgierig zijn in je product, zonder dat ze hem ook zelf willen kopen. Ze staan meer uit nieuwsgierigheid bij de stand, voor bijvoorbeeld kortingen of gratis cadeaus.

 

2. Geïnteresseerd met een twijfel

Deze bezoekers lopen door en komen later vanzelf terug, wanneer het rustiger aan jullie stand is. Zij willen ook een persoonlijk gesprek met jullie.

 

3. De echte geïnteresseerde bezoeker

Deze bezoekers blijven staan bij de stand of in de buurt hiervan. Zij blijven staan, totdat je klaar bent met een andere bezoeker. Dit zijn de trouwe bezoekers die je ook vaak als klant wil.

Martiena de Graaf

Tips voor de drie groepen

Groep 1: Nieuwsgierige bezoekers

- Ook al zijn ze alleen maar nieuwsgierig, ze zijn ook je potentiële klanten.

- Wanneer er meerdere staan bij je beursstand, mag je ook in een groepsvorm de presentatie geven over jouw product.

Groep 2: Geïnteresseerd met twijfel

- Wees niet te opdringerig naar ze. Laat ze heerlijk rond kijken. Ze komen vanzelf naar je toe als ze vragen voor je hebben.

- Toon pure interesse in de persoon. Zo kun jij laten zien dat je ze begrijpt en dat je ze eventueel verder kan helpen.

Groep 3: De echte geïnteresseerde bezoeker

- Rond altijd eerst het gesprek af met de bezoeker. Hou het persoonlijk en ga niet achter de massa jagen.

- Blijf oogcontact houden met de bezoeker waarmee je een gesprek hebt. Voelt zij namelijk jouw stress, omdat je alle bezoekers te woord wil staan, dan is de persoonlijke tint eraf. Zou toch jammer zijn dat zij nu nog afhaakt.

Deze drie groepen hoor je naast een beurs ook op allerlei andere plekken te vinden. Jij als persoon zit ook standaard in één van de drie. Het is als beursstrandhouder alleen maar belangrijk om te weten dat deze groepen er zijn en wat je ermee wil gaan doen. Ben je ook benieuwd naar jouw eigen presentatievaardigheden en hoe je deze het beste kunt inzetten voor je eigen bedrijf?

Dan nodig ik je heel graag uit om eens kennis met mij te komen maken tijdens mijn training: Ontdek jouw presentatievaardigheden. Meer informatie of je meteen aanmelden kan hier >>>

 

 

Succes en vooral veel plezier.

 

 

Doe jouw volgers (en mij) een groot plezier en deel dit artikel met je netwerk. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *