Blog artikel schrijven voor je bedrijf

Blogs schrijven voor je onderneming, vergroot je zichtbaarheid

Blog Presentatie

Hoe presenteer ik mijn onderneming in een blog?

Gebruik voor je blog altijd een overzichtelijke structuur. Door een structuur aan te houden is het beter leesbaar voor de lezer en vooral voor jezelf, omdat je weet wat de volgende punt is die je moet uitschrijven.

 

Bij presentaties raad ik altijd aan om de kop-romp-staart methode te gebruiken. Dit zijn drie delen die verbonden aan elkaar zijn. Elk onderdeel heeft diverse stappen die duidelijk en toepasbaar zijn voor je presentatie, maar ook zeker voor je blog. Vandaar dat ik de kop-romp-staart methode aan je ga uitleggen zodat jij deze ook kan gebruiken voor jouw blogs.

Kop

De eerste woorden die je schrijft voor je blog houdt de inleiding in. Met welke woorden open je jouw blog? Hoe interessanter je de eerste alinea schrijft, hoe meer kans je hebt dat je websitebezoeker ook daadwerkelijk je artikel gaat lezen.

 

Als het interessant is voor de lezer om te weten wie het artikel geschreven heeft, dan kan je dat nu doen. Ik zelf schrijf dit regelmatig in 'De Kop' wanneer ik je bijvoorbeeld iets aanraad of mijn mening deel. Zo weten ze meteen wie ik ben als de schrijver. Stel jezelf voor in maximaal één zin, het artikel draait immers niet om jou maar om het onderwerp.

 

Waar ga jij trouwens een blog over schrijven? Wat is het onderwerp? Meldt dit altijd aan de lezers, zodat ze meteen kunnen bepalen of ze jouw blog verder willen lezen of niet. 

Romp

De agenda van Echt Presenteren zit alweer aardig vol met zowel offline als online presentatie trainingen

Martiena de Graaf

Wat is de inhoud van jouw blog? Wat wil jij gaan delen met jouw lezers? Welke boodschap ga jij verwerken in de tekst?

 

Heb je een interessante nadenk vraag voor de lezer? Dan kun je interactie gaan verwerken in je blog. Door een gerichte vraag te stellen, zet jij de lezer als het ware aan het denken. 

Staart

Schrijf een korte conclusie met de boodschap in de staart. Wat wil jij meegeven aan de lezer?  Formuleer dit in een kleine samenvatting voor ze, aangezien ze zojuist al je hele artikel hebben gelezen.

Heb je nog een afsluitende vraag voor je lezer? Dan kun je hiermee jouw artikel krachtig afsluiten. Of heb je nog een leuk weetje, een gerelateerde artikel of een speciale bijhorende korting voor de lezer? Schrijf deze dan voor ze op.

Door deze structuurpunten aan te houden bij het schrijven van jouw blog blijf je overzichtelijk schrijven. Zorg er wel voor dat de punten die je in de romp gaat schrijven met elkaar in verbinding moeten staan. Anders kun je ze beter verspreiden over meerdere blogs.

 

Wil je ook graag met gemak jezelf comfortabel voelen en met volle dosis zelfvertrouwen presenteren aan jouw doelgroep? Dan nodig ik je heel graag uit om eens kennis met mij te komen maken tijdens mijn training: Ontdek jouw presentatievaardigheden.

Meer informatie of je meteen aanmelden kan hier >>>

 

Waarover schrijf jij blogs?

Succes en vooral veel plezier.

 

 

Doe jouw volgers (en mij) een groot plezier en deel dit artikel met je netwerk. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *