Wat zijn de problemen van jouw doelgroep?

De problemen van jouw doelgroep

Wat zijn de problemen van jouw doelgroep?

Het is verstandig om op onderzoek uit te gaan en uit te zoeken welke problemen jouw klant kan hebben. Hoogstwaarschijnlijk heeft jouw ideale klant hetzelfde probleem gemeenschappelijk. Op het moment dat je hierachter bent gekomen, kan jij voor het probleem een product of dienst aanbieden.

 

 

7 Tips

1. Wat is een probleem?
Een probleem is letterlijk een obstakel / hindernis waarop jouw klant niet verder kan. Het probleem kan hij ook niet alleen oplossen. Als hij bewust is geworden van het probleem gaat jouw potentiële klant hulp zoeken, eventueel bij jou.

 

2. Je potentiële klant is bewust aan het zoeken
Dit wil zeggen dat hij opzoek is naar de persoon die hem kan helpen. Hij struint verschillende websites af, opzoek naar zijn ultieme oplossing.

 

3. Beschrijven van zijn probleem
Als hij op jouw website uitkomt is het belangrijk dat hij zich direct herkent in jouw beschrijving. Je hebt hier ruimte om zijn pijnpunten te benoemen. Waar kan hij allemaal last van hebben en waar heb jij de oplossing voor.

Martiena de Graaf

Martiena de Graaf

4. Pijnpunten van zijn probleem
Je mag echt wel een lijstje maken met concrete pijnpunten van je klant. Als hij effectief aan het zoeken is, kent hij zijn problemen al en misschien herkent hij nog meer pijnpunten van zichzelf. Schrijf de pijnpunten concreet op.

 

5. Herkenning
Als hij zichzelf helemaal in het plaatje herkent, die jij voor hem hebt geschetst, maak jij de meeste kans dat hij bij jouw klant gaat worden. Vergeet niet erbij te vermelden wie jij bent en wat jij voor hem kan betekenen.

 

6. Promoot jezelf
Misschien is er nog wel een ondernemer die dezelfde producten of diensten aanbiedt als jij. Geen probleem, want iedereen doet het op een andere manier. Vandaar dat jij er ook bij moet vermelden waarom jij of je product het beste is waarvoor hij moet gaan.

 

7. Gemeenschappelijk probleem?
Heb jij ooit hetzelfde meegemaakt of gevoelt? Dan is het slim om dit erbij te vermelden. Jouw doelgroep weet dan ook echt dat ze te maken hebben met iemand die hun problemen kent. Altijd fijn om te weten.

 

Beschrijf daarom zo goed mogelijk wat het probleem is van jouw ideale klant en hoe jij de pijnpunten kan oplossen. Tijdens jouw presentatie is het natuurlijk ook de bedoeling dat je gaat inspelen op de pijnpunten van het probleem.

 

Wat zijn de pijnpunten van jouw klant?

 

 

 

Nog een blog lezen?

 

 

 

10 Waardevolle tips

voor het maken van je presentatie

Download gratis het E-Book

 

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *