De presentatie van je bedrijf!
Als jij aan het woord presenteren denkt, hoe zou jij dit dan omschrijven?
Of online zichtbaarheid? Wat betekent dit voor jou?
Veel ondernemers denken dat presenteren iets alleen is als je met een microfoon op het podium staat. Maar niet zozeer dat je jouw bedrijf ‘online presenteert’ en dit doe je vaak zonder letterlijk een microfoon te gebruiken.
Alleen al door deze gedachte, laten ze waanzinnige kansen liggen. Als ondernemende expert kun jij je op elk moment van de dag jezelf en je onderneming presenteren.
Wil je liever dit artikel beluisteren?
In dit artikel ga ik meer over de diverse presentatievormen vertellen en ook over hoe jij je online zichtbaarheid kunt vergroten.
Waarom jezelf echt presenteren?
Jij hebt ooit de stap gezet om naar de KvK te gaan en om jezelf in te schrijven. Zo gaaf, want daardoor sta jij vandaag de dag op de plek die jij hebt geclaimd in jouw vakgebied. Hier mag jij best apetrots op zijn.
Alleen vandaag de dag, met heel het online ondernemen gebeuren, is het ook verstandig om jezelf hierin te verdiepen. Als jij online je zichtbaarheid van jezelf en je bedrijf vergroot, kun jij nieuwe potentiële klanten aantrekken!
Denk er vooral over na hoe jij je zichtbaarheid kunt vergroten. Je bent niet binnen één dag miljonair en ook niet binnen één dag meteen bekend bij iedereen. Je zult wel moeten werken aan je online zichtbaarheid. Probeer dit echt stap voor stap te doen.
Op welke manier ga jij werken aan je zichtbaarheid?
De voordelen
DE VOORDELEN OM JE ONLINE ZICHTBAARHEID TE VERGROTEN
Het belangrijkste is, dat jij je echt goed voelt bij het presenteren van jezelf op zowel offline als online gebied. Je moet het absoluut niet voelen als een verplichting, maar juist als een toevoeging voor jouw bedrijf.
De platformen
Social media
Natuurlijk begin ik meteen met Social Media! Jouw doelgroep is zeker op één van deze platformen te vinden, denk aan: Facebook, Instagram of LinkedIn. Als jij hier regelmatig berichten plaatst, dan kan er interactie ontstaan tussen jou en je doelgroep. Het enige wat wel handig is om van te voren te weten, welk platform het beste gaat voor jou werken.
Wees bewust van wat je post op de diverse Social Media kanalen. Je presenteert namelijk hierdoor ook je bedrijf. Wat wil je met je post bereiken? Wil je interactie, naamsbekendheid of reclame maken voor je diensten? Wat het ook is, zorg ervoor dat het bij je huisstijl past. Denk aan je logo, lettertypes, kleurgebruik etc.
Zoekmachines
We kennen allemaal de zoekmachines die we inzetten om iets te zoeken, alleen profiteert jouw bedrijf hier ook van? Heb jij jezelf bijvoorbeeld al een keer gegoogeld? Krijg jij dan een mooie ‘wall of fame’ met allemaal afbeeldingen die in het teken staan van jou, je bedrijf en je producten?
Mocht dit nog niet het geval zijn of je bent er simpelweg (nog) niet tevreden over, dan kun je hier echt verandering in brengen door met meer manieren in te gaan zetten.
Jouw eigen website
Wist jij dat er heel wat manieren zijn waardoor jouw potentiële klanten op je website terecht kunnen komen? Door meerdere manieren, die ik straks ga vertellen, kun je ze begeleiden tot aan je website. Het enige wat dan wel handig is, is dat je weet waar ze uitkomen en hoe je ze echt aan de hand kunt meenemen naar de producten en diensten die je wilt verkopen.
Hierbij meteen een vraag aan jou: wat wil je dat je website uitstraalt? Is het ook overzichtelijk of overspoel je de websitebezoeker met heel veel tekst? Kijk eens kritisch door de ogen van een klant, kun je alles vinden wat de klant nodig hebt?
E-mail marketing
Heb jij al een lijst met e-mailadressen dan geïnteresseerden in jouw vakkennis? Zo niet, ga iets bedenken dat je op een zo laagdrempelige manier kunt aanbieden aan je klanten, denk hierbij bijvoorbeeld aan het maken van een weggever.
Deze weggever kunnen ze dan downloaden, door een e-mail achter te laten. Tegelijkertijd kun je nog meer manieren inzetten om hun e-mailadres te bemachtigen. Zorg wel dat je dit op een AVG-Proof manier ontvangt.
Vergeet niet om ook waardevolle e-mails naar ze te versturen. Je kunt ze via deze weg nog meer kennis geven. Naast de waardevolle e-mails mag je ook best eens een keer een losse ‘verkoop’ e-mail sturen, als je maar niet te verkoperig bent.
Je kunt bijvoorbeeld...
WELKE MANIEREN ZET JIJ IN OM JEZELF TE PRESENTEREN?
Oftewel voor mij is presenteren veeeel meer dan alleen voor een publiek staan! Presenteren betekent zichtbaarheid, uitstraling, huisstijl en nog veel meer! Wat straalt jou onderneming uit? Wat wil je dat ze onthouden van je? Succes met het presenteren van je bedrijf
Heb jij er moeite mee om jezelf te profileren als expert? Voel jij jezelf nog geen deskundige, maar weet je ook dat deze stiekem wel in je verborgen zit of dat anderen jou al wel zo noemen? Ook niet gek, want wanneer ben jij dan een specialist? Met de online training: Profileer jezelf als expert ga ik samen met jou op ontdekkingsreis naar professional. Je gaat jezelf op een nieuwe manier leren kennen als de expert die jij echt bent.

Succes en veel plezier!
Met een sprekende groet,

Doe jouw volgers (en mij)
een groot plezier en deel
dit artikel met je netwerk.
© 2022 Echt Presenteren