Interactie presenteren

Maak contact met het publiek, de kijkers en de luisteraars...

Actie = reactie

Wat goed, dat je meer wilt weten over het inzetten van interactie. Met interactief presenteren ga jij werken aan je relatie met het publiek. Je kan ze echt het gevoel geven dat jij hun persoonlijk aanspreekt of dat ze zich gehoord voelen. Dit kan hetgeen zijn waaraan jouw doelgroep of je potentiële klant behoefte aan heeft.

Als jij bewust interactie wilt inzetten, is het van belang dat jij ‘in het hier en nu bent’. Je kan het zeker vooraf voorbereiden, maar je moet wel, tijdens het moment, het publiek centraal zetten. Het gaat namelijk even niet om jou als spreker of als specialist, nee het gaat juist over het verder helpen van je doelgroep. Wees je hier echt bewust van want anders kan interactie helaas ook verkeerd uitpakken en dat moeten we natuurlijk voorkomen.

Kun je wel wat meer tips & tricks hierover gebruiken? Dan ben je op de juiste pagina beland. Hier kun je namelijk meerdere artikelen, video's en podcast afleveringen vol presentatie tips vinden.

Veel lees, kijk en luister plezier.

Lees een interactie artikel

meer weten over jezelf echt presenteren?

Direct meer weten over jezelf presenteren? Download dan hieronder het gratis e-book met daarin maar liefst 25 presentatietips voor het presenteren op een podium, tijdens je video en/of podcast opname.

Vul je naam en e-mail adres in en het e-book zit binnen een paar minuten in je postvak.

E-book

Bekijk een video met tips

Interessante online trainingen...

Presenteren met zelfvertrouwen
Overwin je videovrees
Profileren als expert

Beluister waardevolle podcast aflevering(en)

De voordelen van interactief presenteren:

  • Het publiek schudt je wakker met een interactie moment. Met dit verrassingselement ga je weer opnieuw de aandacht van ze krijgen die je nodig hebt tot het einde van je presentatie.
  • Jij als spreker krijgt ook waardevolle informatie terug van het publiek. Met deze informatie kun jij jouw diensten en producten weer beter optimaliseren voor je doelgroep.
  • Je zet de kijker of luisteraar in een denk en/ of actie modus, waardoor ze zich actief betrokken voelen tijdens jouw video of podcast. Hierdoor kan jij ze makkelijker inspireren en ze een vervolg actie geven.
  • Je geeft het publiek een stem om actief mee te spreken tijdens jouw presentatie op het podium. Je maakt van een monoloog een dialoog. Zo voelen zij zich ook meteen beter gehoord.

Presentatie Community:

van bescheiden naar zelfverzekerd presenteren

Last but not least! Graag nodig ik je van harte uit om deel te nemen aan de Presentatie Community, van bescheiden naar zelfverzekerd presenteren. Wekelijks ga ik je inspireren, informeren en motiveren op het gebied van jezelf presenteren zowel off- als online.

Copyright © 2021, Echt Presenteren   I     Algemene Voorwaarden    I    Privacy policy     |     Cookie beleid