Ben jij er al een tijd over aan het nadenken om ook een keer LIVE te gaan op social media? Tegenwoordig kun je zowel LIVE op Facebook, Instagram en LinkedIn. Dit geeft jou als ondernemende expert natuurlijk veel kansen om een grotere doelgroep te bereiken. In dit artikel ga ik je vertellen waarom het slim is om (LIVE) video’s te verwerken in je marketing.
Wil je liever dit artikel beluisteren?
De 10 Live voordelen
1. Op een verrassende manier maak je contact met elkaar
Door een LIVE op te nemen krijg jij op een andere manier contact met jouw volgers. Zij leren hierdoor het gezicht achter je bedrijf kennen. Het is toch altijd fijn om te weten met wie je te maken hebt.
2. Je kunt interactief presenteren
Tijdens het opnemen kun je gerichte vragen stellen aan de kijkers. Zij kunnen op hetzelfde moment het antwoord naar je terug sturen. Zo ga je echt werken aan je relatie met ze. Tevens kun je achter waardevolle informatie van hun komen. Je kunt echt de vragen vooraf al bedenken.
3. Iedere volger krijgt een melding
Je volgers krijgen allemaal een melding dat je ‘LIVE’ bent. Zo kunnen zij door middel van één knop, meteen je video zien. Bovendien krijg je promotie door de melding.
4. Je kunt zien wie er mee kijkt
Gedurende de uitzending kun je zien hoeveel mensen er aan het kijken zijn en wie dit zijn. Zo weet je ook precies wanneer je de interactie kunt opzoeken. Als er niemand kijkt, weet je ook dat je geen antwoord terug hoeft te verwachten.
5. Voldoende promotie maken
Vooraf kun je promotie maken voor je uitzending. Je kan er bijvoorbeeld een story over maken of een bericht over schrijven. Schrijf de datum, tijdstip en het onderwerp op van je video. Zo worden je volgers nieuwsgierig gemaakt naar meer. Ze kunnen hierdoor ook echt klaar zitten voordat je gaat beginnen.
6. Je kunt samen online gaan
Tegenwoordig kan je ook een gesprekspartner uitnodigen om samen met jou een LIVE opname te maken. Zeker interessant als je een andere ondernemende expert wilt interviewen. Of wanneer je een LIVE Q&A aan het houden bent en deze persoon LIVE in je uitzending komt.
7. Groter bereik dan afbeeldingen
Video’s krijgen in korte tijd meer views dan de afbeelding-berichten die je de wereld instuurt. Dit gebeurt allemaal door het algoritme de verschillende social media kanalen aanhouden. Zeker nog een goede reden, waarom ook jij video moet inzetten.
8. LIVE video’s kun je downloaden
Door middel van verschillende programma’s of apps kun jij je video downloaden. Hierdoor kun jij deze video op een ander moment nog een keer inzetten.
9. Herhaling bekijken
De mensen (je volgers en toekomstige volgers) die je niet ‘live’ hebben gezien, kunnen op een andere moment (naar keuze) je video terug kijken.
- Op Facebook blijft je video op je eigen pagina staan. Hierdoor kun je nog meer weergaven genereren.
- Op Instagram hebben jouw volgers maar 24 uur de tijd om je video te bekijken vóórdat deze wordt verwijderd.
10. Inzetten voor je marketing
Als jij je video hebt gedownload kun je deze op je eigen website publiceren, maar ook zeker op Pinterest en andere social media kanalen. Zo hoef je deze video maar één keer op te nemen en kun je hem meerdere keren inzetten.
Hoeveel voordelen heb je nog meer nodig om LIVE Video daadwerkelijk toe te voegen aan je marketingstrategie? Je kan er echt een hoop mee doen, waardoor het zonde is om het niet te doen. Het enige wat telt, is dat je echt klaar bent voor de volgende stap. Het zou jammer zijn als je niet de gewenste resultaten behaald, omdat je er nog niet klaar voor bent.

Succes en veel plezier!
Met een sprekende groet,

Doe jouw volgers (en mij)
een groot plezier en deel
dit artikel met je netwerk.