Wat voor expert ben jij?

Waarin ben jij de expert?

Durf jij jezelf al expert te noemen?

Tegenwoordig wordt er veel aan ondernemers gevraagd ‘waar ben jij een expert over of wat is jouw vakgebied? Uuuuhhh, ja, dat is een hele goede vraag! Het lijkt er op dat je (blijkbaar) ergens expert in moet zijn om een ondernemer te kunnen worden.

 

Deels deel ik deze mening wel, want om een succesvolle ondernemer te kunnen zijn is het goed om te weten waar jouw kracht ligt. Waarin kun jij andere mensen, jouw potentiële klanten, mee verder helpen.

 

Voor mij heb je twee verschillende experts. Graag wil ik ze even van elkaar onderscheiden en dan weet ik zeker dat jij je straks ook een expert gaat noemen.

Expert 1:  De professor

Deze specialist heeft de hoogste haalbare opleiding gevolgd en wordt haast gezien als instituut. Voor alles heeft hij een wetenschappelijke argument.

 

Expert 2: De ondernemer

Deze specialist heeft zijn kracht en passie gevonden door zijn eigen problemen op te lossen of in iets wat hem ooit al nieuwsgierig heeft gemaakt. Hierin heeft hij diverse opleidingen, trainingen en cursussen gevolgd. Hij wordt gezien als inspirator, doordat hij zijn verhaal deelt met zijn publiek.

 

Het is wellicht nu makkelijker om de vraag te beantwoorden, poging 2.

 

Waar ben jij een expert in?
.................................................

Mijn eigen voorbeeld:
Mijn kracht, dus mijne expertise, zit hem in:
“Mensen verder te helpen met hun eigen presentatievaardigheden, zodat ze voortaan met meer zelfvertrouwen en als zichzelf kunnen presenteren”.

 

Tip: Verander het woord expert in deskundige en vervang de zin door:

 

Waar ben jij een deskundige in?

Martiena de Graaf

Wat is jouw antwoord? Mijn kracht, mijn expertise, zit hem in:
............................................................

Oftewel plaats het woord expert in je eigen vakgebied. Elke ondernemer kan ergens een expert in zijn. Als jij je nog geen expert voelt, is het wellicht de hoogste tijd om te zorgen dat jij je dit wel voelt. 

 

Ben je ook benieuwd naar jouw eigen presentatievaardigheden en hoe je deze het beste kunt inzetten voor je eigen bedrijf? Je kan veel taken uitbesteden, maar persoonlijk vind ik dat je jouw eigen bedrijf ‘echt zelf moet presenteren’. Gun jezelf meer zichtbaarheid en laat die nieuwe potentiële klanten maar komen!

 

Wil je ook graag met gemak jezelf comfortabel voelen en met volle dosis zelfvertrouwen presenteren aan jouw doelgroep? Dan nodig ik je heel graag uit om eens kennis met mij te komen maken tijdens mijn training: Ontdek jouw presentatievaardigheden.

Meer informatie of je meteen aanmelden kan hier >>>

 

 

Succes en vooral veel plezier.

 

 

Doe jouw volgers (en mij) een groot plezier en deel dit artikel met je netwerk. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *