Dit opgebouwde platform dat in 2005 het licht zag, is hedendaags nog steeds ontzettend populair. Er wordt dagelijks meer dan 150 miljoen uur gekeken naar video’s van deze online videostreamingsite. Ook niet gek omdat YouTube over de gehele wereld gebruikt wordt.
Het leuke is, je kan YouTube ook inzetten voor je eigen bedrijf. Dit omdat je eigen gemaakte video’s kunt uploaden, waardoor je ze kan verwerken in je eigen videomarketing. In dit artikel ga ik je de voordelen vertellen waarom je ook YouTube voor jouw bedrijf in moet zetten.
5 YouTube tips
1. Zoekmachine
YouTube is een op zichzelf staand platform dat tevens ook een zoekmachine is geworden. De visuele personen uit je doelgroep gaan eerder opzoek naar een video van jou, dan naar een geschreven artikel. Zij willen je zien bewegen, waardoor ze worden meegenomen door je. Ook kan het zijn dat ze gewoonweg niet van lezen houden. Daarnaast worden je video’s ook getoond bij de zoekresultaten op Google. Hierdoor vergroot je in één keer je online zichtbaarheid.
- Maak gebruik van sterke titels
- Plaats een goede beschrijving bij je video
2. Online visitekaartje maken van je YouTube kanaal
Als jij een kanaal lanceert op YouTube, dan ben je gelijk een nieuw online visitekaartje rijker. Je kan er een omschrijving plaatsen over je bedrijf, links toevoegen, speciale playlist(s) maken en nog veel meer. Ideaal wanneer je doelgroep nieuwsgierig wordt naar meer en direct meer informatie over je bedrijf kan vinden.
- Verwerk je huiskleuren in je afbeeldingen
- Optimaliseer je YouTube
3. Insluiten op je eigen website
Door je video’s via YouTube op je eigen website te plaatsen voorkom je dat je eigen website traag wordt. Het is super simpel, aangezien YouTube hier slim over na heeft gedacht. Je hoeft alleen maar de link van je video of een speciale HTML code toe te voegen aan je websitepagina en tadaa hij is direct te zien.
4. Promotie maken om nog een video te bekijken
Je kan aan het einde van je video, promotie maken voor de volgende die aansluit bij het onderwerp wat ze zojuist hebben gezien. Hierdoor vergroot je de kans dat zij ook de volgende willen zien.
- Plaats bij elke video een eigen eindscherm
5. Inzetten voor je eigen marketing
Je kan ervoor kiezen om de video’s ook te delen op de social media kanalen of via het versturen van e-mails naar je lijst. Je kan de link van je video delen, waardoor je ze kan leiden naar je video’s. Ideaal, want je hebt hier maar één video platform voor nodig.
- Maak een eigen videostrategie
- Neem ook promotie video’s op
6. Meer verkeer naar je eigen website
Als je speciale videopagina’s aanmaakt, kan jij jouw doelgroep naar je website leiden. Hierdoor vergroot jij je website verkeer. Als je meer verkeer genereert, is de kans groter dat zij ook daadwerkelijk je klant gaan worden. Dit is toch precies wat je wilt als ondernemer, nieuwe klanten aantrekken voor je bedrijf.
- Deel links naar meer informatie in je videobeschrijving
- Maak speciale videopagina’s aan.
7. Video’s afschermen
Maak jij al online trainingen of heb je video’s die je niet aan de hele wereld wilt laten zien? Dan kun je deze verbergen voor anderen. Jij kan bepalen wie hem wel of niet mag zien. Je hebt drie opties, hoe jij de video’s publiceert: Openbaar, verborgen of privé.
Als je er klaar voor bent, kun je op elk gewenst moment je eigen kanaal lanceren. Als je deze goed inricht, dan gaat YouTube voor je werken. Hierdoor vergroot hij absoluut je online zichtbaarheid.
Op dit moment zijn er nog maar weinig ondernemers die YouTube echt goed inzetten en precies weten hoe het werkt en dus consequent gebruiken. Jij kan nu het verschil maken in Ondernemersland. Pak deze kans met beide handen en ga vandaag nog starten met je eigen YouTube Kanaal.
Wil je jouw eigen YouTube kanaal in korte tijd lanceren, maar niet alles zelf uitzoeken? Dan is de online YouTube training helemaal iets voor jou. In korte tijd kan jij je kanaal optimaal inrichten, waardoor je volgende week al je zichtbaarheid vergroot.
Benieuwd naar meer info over de YouTube Cursus van 10 euro? >>

Succes en veel plezier!
Met een sprekende groet,

Doe jouw volgers (en mij)
een groot plezier en deel
dit artikel met je netwerk.